دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
چرا اخبار آسیب پذیری های کسپرسکی کم شد؟

پیش از این کمابیش شاهد انتشار اخبار شناسایی آسیب پذیری در آنتی ویروس های کسپرسکی بودیم.
البته بیشتر رسانه ها در ایران به دلیل لابی و ارتباطی که با این شرکت روسی دارند، اخبار آسیب پذیری های کسپرسکی و زمان رفع آنها را منتشر نکردند.

( در بیشتر موارد شرکت کسپرسکی قادر به رفع آسیب پذیری ها و نقص های امنیتی در زمان مناسب ( 3 ماه = 90 روز ) نبوده و در نهایت با مناقشه و تهدید محقق امنیتی ، ناچار به رفع آسیب پذیری شده است. )

ولی چند ماهی است که دیگر خبری از شناسایی آسیب پذیری در آنتی ویروس های کسپرسکی نیست!! 

به نظر شما چرا؟

پاسخ: 

عکس العمل و رفتار کسپرسکی نسبت به گزارشات آسیب پذیری محصولاتش آنقدر بد و زننده بوده که باعث شده تا بیشتر محققین امنیتی تمایلی ندارند آسیب پذیری آنتی ویروس های کسپرسکی را به این شرکت گزارش دهند.

- پاسخ ندادن به ایمیلها و مکاتبات محققین امنیتی
- رفع نکردن آسیب پذیری ها در زمان استاندارد 3 ماه ( 90 روز )
- و در مواردی درگیری لفظی با محقق امنیتی و یا پرداخت نکردن پاداش

باعث شده تا ( نه همه ) ولی بیشتر محققین امنیتی دیگر تمایلی به گزارش آسیب پذیری های کسپرسکی به این شرکت نداشته باشند.

نکته:

طبیعتآ این مسئله ( یعنی عدم گزارش آسیب پذیری ها ) میتواند خطر جدی برای اشخاص و شرکتهایی باشد که از آنتی ویروس های کسپرسکی استفاده میکنند.

اما یک نکته:

کسپرسکی طی سالهای اخیر به دلایل مختلفی ( از جمله دلایلی که در زیر به آنها اشاره کرده ایم ) بیشتر مشتریانش را از دست داده.

- کیفیت پایین محصولات 
 ( مخصوصآ ضعف در شناسایی تهدیدات پیچیده سایبری و باج افزارها )

- نگرانی مشتریانش از بابت حریم خصوصی و سرقت اطلاعات و رهگیری مشتریانش

- افشای دروغگویی هایش در اخبار و تبلیغات 

- پشتیبانی بسیار ضعیف 
 ( مخصوصآ در زمان ارائه آپدیت های اشتباه و رفع آسیب پذیری ها )

- منطقه ای بودن لایسنس ها و مشکلاتی که بارها برای لایسنس های کسپرسکی بروز کرده.

- کلاهبرداری از نمایندگان و مشتریان
 ( طی سال های اخیر بخش زیادی از نمایندگانش به دلیل همین رفتارهای تجاری نادرست و به نوعی کلاهبرداری، با این شرکت روسی قطع ارتباط کرده اند. )

- تحریم شدن توسط بیشتر کشورها و دولت ها مانند آمریکا، انگلستان، مجارستان، هلند، چین، لیتوانی و ..

از طرفی کاربرانی که مقداری دانش و آگاهی درباره برندها و محصولات آنتی ویروس دارند، برای خرید آنتی ویروس یک راست به سراغ برندهای مطرح، پیشرو و پرفروش بازار آنتی ویروس می روند و نه آنتی ویروس های شرکت هایی مانند کسپرسکی. 

پس کاربرانی که قصد هزینه کردن و خرید آنتی ویروس تجاری دارند و طبیعتآ اطلاعات ارزشمند و مهمی دارند و سلامت سیستم و اطلاعاتشان برایشان دارای اهمیت است، اگر کمی اطلاعات درست درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس داشته باشند، مصرف کننده کسپرسکی نیستند. 

نکته :
کسپرسکی طی 12 سال اخیر تلاش کرده تا با لابی و یا پرداخت رشوه به اکثر خبرنگاران و رسانه های پربازدید فناوری اطلاعات در ایران، مانع انتشار اخبار و آگهی های مرتبط با برندهای مطرح و پیشرو آنتی ویروس شود و یا در مواردی با دستکاری خبر، کاربران را فریب داده تا نسبت به آنتی ویروس های برندهای پیشرو و باکیفیت بدبین شوند.

چرا 12 سال ؟

اولین بار شرکت دورانتاش در سال 1387 ( حدود 12 سال پیش ) عرضه آنتی ویروس های برندهای پیشرو و معتبر را به صورت اورجینال در بازار ایران آغاز کرد و شرکت کسپرسکی و برخی نمایندگانش با هماهنگی دفتر روابط عمومی کسپرسکی، تلاش کردند تا نظر رسانه ها را برای سانسور اخبار و آگهی های شرکت دورانتاش، جلب کنند و متاسفانه تا حد زیادی موفق بودند.

شرکت دورانتاش
واحد آموزش و اطلاع رسانی





نوع مطلب : اخبار تهدیدات و ویروسها، اخبار شرکتها، تحلیل و بررسی، 
برچسب ها : کسپرسکی، کاسپرسکی، کسپراسکی، آنتی ویروس، لایسنس،
لینک های مرتبط :




نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic