دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

ESET logo

آیا الهام علیزاده ( Elham Alizadeh ) ، کارمند سابق شرکت کامگارد که چند وقتی است مدیر تبلیغات دفتر خاورمیانه شرکت ESET شده ، در مسدود کردن آدرس وبلاگی سایت دیسنا و جلوگیری از دسترسی مشتریانی ESET به اخبار معتبر آنتی ویروس ها نقش داشته ؟

کامگارد یکی از اصلی ترین و مهمترین نمایندگان شرکت روسی کسپرسکی است و همواره حامی اصلی این شرکت شیاد و کلاهبردار بوده است .

الهام علیزاده حدود 2 سال پیش شرکت کامگارد را ترک کرد و به عنوان مدیر تبلیغات به دفتر خاورمیانه شرکت ایست ( ESET ) سازنده آنتی ویروسهای نود32 پیوست .

شرکت کامگارد به واسطه حضور چند کارمند ایرانی در آن شرکت ، همراه با  دفتر خاورمیانه کسپرسکی و شرکت گلن هریس ، نقش اصلی در انتشار اخبار و تبلیغات نادرست و شایعه پراکنی در رسانه های فارسی و ایرانی و فریب کاربران داشته اند .

بجزء خانم علیزاده چند کارمند دیگر شرکت کامگارد که در ایران با نام تجارت امن خاورمیانه نیز شناخته می شود ، به دفتر خاورمیانه شرکت ESET پیوسته اند که میتوان به Fiaz uzzamma اشاره نمود .

>> ولی این سوال برای کاربران مطرح می شود که چرا خود کسپرسکی وبلاگ یا سایت دیسنا را برای مشتریانش مسدود نکرده ؟

پاسخ به این سوال بسیار روشن است .

از همان سال 2009 /2010 میلادی که شرکت روسی کسپرسکی و نمایندگانش از سر دشمنی با شرکت دورانتاش وارد شدند و رقابت ناسالمی را با این شرکت معتبر توزیع کننده آنتی ویروس آغاز کردند ، همزمان با تبلیغات بر ضد
شرکت دورانتاش و محصولات عرضه شده توسط این شرکت و انتشار اخبار و گزارشات نادرست ، سعی کرده اند به هر شکل ممکن به طور مستقیم از شرکت دورانتاش و وب سایت خبری دیسنا نامی نبردند .

کسپرسکی و شرکایش تمرکز خود را بر فریب کاربران از طریق انتشار مطالب و تبلیغات نادرست و جلوگیری از انتشار آگهی های شرکت دورانتاش و بازنشر اخبار دیسنا گذاشتند .

آنها همواره سعی دارند طوری وانمود کنند که دیسنا و  شرکت دورانتاش را یا نمیشناسند و یا اینها وب سایتها و شرکتهای معتبری نیستند .

کسپرسکی به این نتیجه رسیده مسدود کردن وب سایت خبری و آموزشی دیسنا توسط آنتی ویروسهایش ، طبعات بسیار سنگینی برای این شرکت روسی خواهد داشت و مشتریانش را بیشتر از هر زمانی به مطالعه اخبار دیسنا و یا تحقیق درباره محصولات شرکت دورانتاش ترغیب خواهد نمود و روند کاهش مشتریانش را تسریع میکند .

گزارش ویژه :

رابطه کسپرسکی و نمایندگانش :


در بین شرکتهای ایرانی نماینده کسپرسکی ، شرکت دورانتاش ارتباط با کسپرسکی را به طور کامل قطع کرد و آواژنگ سیستم فقط خود را از بازار آنتی ویروسهای خانگی خارج کرد .

ولی چرا آواژنگ سیستم که خود را یک شرکت معتبر میداند هنوز با شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی در بخش فروش ضد ویروسهای تحت شبکه همکاری دارد ؟

این در حالی است که شرکت گلدن سیستم به عنوان شرکت مادر آواژنگ سیستم در امارات ، به طور کامل ارتباط با کسپرسکی را قطع کرده .

حقیقت این است که آواژنگ سیستم چند بار تلاش کرد به طور کامل ارتباط با کسپرسکی را قطع کند ولی به دلایل متعددی نشد .

>> از جمله دلایلی که باعث شده هنوز آواژنگ به معامله با کسپرسکی ادامه دهد میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

1- تلاش ناکام در ضربه زدن به کسپرسکی :

گلدن سیستم تلاش کرد تا یکبار با خرید بسیار زیاد لایسنس و توزیع آن در بازار و عدم پرداخت هزینه لایسنسها به کسپرسکی ، انتقام کلاهبرداری های کسپرسکی را بگیرد .

ولی به دلایلی آن طرح با شکست مواجه شد .   ( برای اجرای آن طرح آواژنگ سیستم با دیگر شرکتهای توزیع کننده کسپرسکی در ایران ( پاد - آتنا و کارنما رایانه ) ، هماهنگی کاملی کرده بود ولی خوب یهویی ی طوری شد که نباید میشد . )

2- قاطر زین شده :

نمایندگان کسپرسکی و مخصوصآ آواژنگ سیستم که اولین و بزرگترین نماینده کسپرسکی در ایران و خاورمیانه بود ، هزینه های بسیاری بابت تبلیغات و برندسازی کسپرسکی نموده بودند و جدا شدنشان شاید از لحاظ اعتباری برایشان خوب بود ولی از لحاظ مالی برای آنها مشکل ساز بود .

آواژنگ و نمایندگانش آنقدر از کسپرسکی تعریف کرده بودند و آنقدر بر علیه دیگر آنتی ویروسها بد گفته بودند که چرخش آنها باعث میشد کاربران اعتمادشان از آنها سلب شود .

از طرفی آواژنگ سیستم نتوانست محصولی که هم مناسب و هم مورد نظر مدیرانش باشد برای معرفی و جایگزینی به مشتریانش پیدا کند . ( یعنی محصول در حد یا حتی بهتر از کسپرسکی پیدا کرد ولی یهویی ی طوری شد .... ) ببخشید ولی این بخشها قابل توضیح نیست و توضیحات آن محرمانه است .
 
از طرف دیگر شرکت دورانتاش آماده در دست گرفتن تمام بازار آنتی ویروس ایران و مخصوصآ بازار ضد ویروسهای کسپرسکی بود که این مسئله اصلآ به مذاق کسپرسکی و آواژنگ سیستم که هنوز نماینده کسپرسکی بود خوشایند نبود .

3- پول مهمتر از هر چیزی .....

کسپرسکی با ارائه مستقیم لایسنس آنتی ویروسهای تحت شبکه و البته با قیمتهای بسیار بسیار پایین تر به آواژنگ و قطع دست کامگارد سعی نمود تا نظر مدیران آواژگ سیستم را به ادامه همکاری جلب کند .

از طرفی کسپرسکی با لایسنسهای ارزان قیمت ضد ویروسهای تحت شبکه کسپرسکی میتوانست بخشی از مشتریانش را حفظ و در این بین درآمد بسیار خوبی کسب کند .

پس تصمیم گرفت فروش ضد ویروسهای خانگی کسپرسکی را متوقف کند ولی فعالیت بر روی ضد ویروسهای تحت شبکه کسپرسکی را ادامه دهد .

کسپرسکی چقدر قیمت محصولاتش را کاهش داده ؟

کسپرسکی با مشکلات جدی در فروش محصولاتش در دیگر کشورها روبرو است و نتوانسته با غولهای امنیتی و آنتی ویروس رقابت داشته باشد و  برای همین به شدت در برخی بازارها مثل بازار آنتی ویروس ایران دست و پا میزند .

زمانی آقای محمد مبصری از کارمندان شرکت کامگارد در مصاحبه ای گفته بود کسپرسکی حاضر نشده لایسنس آنتی ویروسهایش را زیر 12 دلار به شرکت پارس آنلاین بدهد و همین موضوع باعث شد تا هیچگاه همکاری بین کسپرسکی و پارس آنلاین صورت نگیرد .

( قطعآ امروز مدیران پارس آنلاین باید خوشحال باشند که هیچگاه همکاری با شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی نداشته اند .)

ولی امروز میبینیم که هم کارت لایسنسهای کسپرسکی با قیمتهای 2 تا 3 دلار در بازار امارات به شرکتهای ایرانی تحویل می شود و هم از طرف چندین شرکت ایرانی ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ( ADSL ) لایسنسهای چند ماهه و 1 ساله کسپرسکی به رایگان یا با قیمتهای بسیار اندک ، تحویل مشتریان می شود .

آنچه مشخص است آنتی ویروسهای کسپرسکی حتی قادر به رقابت با آنتی ویروسهای رایگان نبوده اند و بیش از هر زمانی روشن میشود که کسپرسکی صرفآ یک شرکت خبری و تبلیغاتی است که چیزی بجزء دروغ برای انتشار ندارد ولی این باعث نشده تا دست از تلاش بکشد و هر روز یک ترفند جدید برای فریب کاربران و شرکتها استفاده نکند .

اخبار مرتبط :

کسپرسکی مجبور به حذف کامگارد شد .

سوابق کسپرسکی : قطع ارتباط دهها شرکت و استعفای دهها کارمند و مدیر از کسپرسکی


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران







نوع مطلب : اخبار شرکتها، تحلیل و بررسی، 
برچسب ها : کسپرسکی، کاسپرسکی، آنتی ویروس، لایسنس، کاسپراسکی، آپدیت، آنلاین،
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو