دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

تا به امروز موارد متعددی از روشهای فریبکاری و کلاهبرداری شرکت روسی کسپرسکی توسط دیسنا بررسی و منتشر شده است .

در این یادداشت به موردی اشاره خواهیم نمود که سالهاست توسط کسپرسکی و نمایندگانش مخصوصآ توزیع کنندگانش در حال اجراست ولی تاکنون صحبتی از آن نکرده ایم .
Pipeline document

یکی از روشهایی که شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی برای نگهداشتن مشتریانش و یا جذب مشتری دارد ، خراب کردن و اتهام زنی به نمایندگان سابقش و سوء استفاده از برخی اطلاعات محرمانه کاربران است .

شرکتهایی که بخواهند آنتی ویروس های کسپرسکی را عرضه کنند باید به صورت دوره ای ( معمولآ ) ماهانه فرمی با عنوان پایپلاین ( Pipeline ) را که حاوی مشخصات کامل مشتری ها و حتی اشخاص و شرکتهایی که با فروشنده تماس میگیرند ، تکمیل نموده و در اختیار شرکت کسپرسکی و یا یکی از توزیع کنندگانش قرار دهند .

ولی این فرم چه کاربردهایی دارد ؟

جدا از اینکه بیشتر فروشندگان ضد ویروسهای کسپرسکی به دلیل ناآگاهی و اعتماد نابجا به این شرکت کلاهبردار و توزیع کنندگانش ، این فرم ها را تکمیل و در اختیار کسپرسکی قرار میدهند ، کسپرسکی از این طریق یک لیستم کامل از مشتریان و کاربران همه شرکتها را جمع آوری میکند که حاوی اطلاعات بسیار ارزشمندی است .

این لیست شامل اطلاعاتی مانند ، نام سازمان یا شرکت ، آنتی ویروس حال حاضر ، تعداد سیستمها ، نام مدیر شرکت ، نام مدیر شبکه ، نام مدیر فناوری ، شماره تماسهای شرکت ، شماره تماسهای مدیر شبکه و مدیران فناوری آن شرکت ، تاریخ خرید و تمدید آنتی ویروس و حتی تاریخ تماس آن شرکت با فروشنده کسپرسکی می شود .

به نظر شما این اطلاعات به چه درد کسپرسکی و توزیع کنندگانش میخورد ؟

این اطلاعات بجزء اینکه دارای اهمیت هویتی بسیاری هستند ، کاربردهای جالبی برای کسپرسکی دارند :

1- تلاش برای فروش ضد ویروس :

در صورتی که به هر دلیل فروشنده یا نماینده کسپرسکی با این شرکت شیاد و کلاهبردار قطع ارتباط نمود ، توزیع کنندگان کسپرسکی با ترفندهایی که توسط کسپرسکی به آنها آموزش داده می شود ، سعی میکنند دوباره محصول به آن مشتری بفروشندد .


2- ایجاد مزاحمت برای مشتریان .

اگر آن شرکت مصرف کننده کسپرسکی نباشد طی برنامه ریزی که توسط کسپرسکی و توزیع کنندگانش اجرا می شود به خرید ضد ویروسهای این شرکت شیاد و کلاهبردار ترغیب میشود .

3- حمله به اعتبار نماینده ای که دیگر حاضر به فروش کسپرسکی نیست :

اگر به هر دلیل فروشنده ارتباط با کسپرسکی را قطع کرد ، کسپرسکی از طریق توزیع کنندگانش این اطلاعات را به مشتری ارائه داده و با این عنوان که آن فروشنده معتبر نبوده و یا کلاهبردار بوده و شما بهتر است ضد ویروس را از خود ما خریداری نمائید ، به خرید دوباره کسپرسکی ترغیب میکنند .


این مورد وقتی بیشتر کاربر دارد که کسپرسکی گاف داده و قادر به ارائه خدمات فنی و پشتیبانی به مشتریانش نباشد و یا این روش همه تقصیرها را به گردن آن فروشنده بخت برگشته می اندازد .

4- هجوم کسپرسکی به مشتری برای فروش ضد ویروس .

در صورتی که به هر دلیلی آن مشتری بخت برگشته از خرید ضد ویروس کسپرسکی امتناع کرد ، با هجوم خبری و تبلیغاتی و تماسی کسپرسکی و نمایندگانش روبرو می شود .

طبیعیست همه فروشندگان و شرکای کسپرسکی ، الزامآ فقط کسپرسکی نمی فروشنده و در برخی موارد مشتری به خرید یک ضد ویروس بی کیفیت یا با کیفیت پایین هدایت می شود تا در سالهای آینده به خرید ضد ویروس های کسپرسکی ترغیب شود .


و سوال مهمتر این است :

چه دلیل دارد کسپرسکی و توزیع کنندگانش اینگونه اطلاعات را از فروشندگان و مشتریان دریافت کنند ؟!

شاید دیگر شرکتهای فروشنده ضد ویروس اینگونه اطلاعات را از فروشندگان و مشتریانشان دریافت کنند ، ولی هیچگاه از این اطلاعات سوء استفاده نکرده و رفتاری که شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی در این زمینه در پیش گرفته بی شرمانه است .

نمونه :

دقیقآ از اواخر سال 2009 که شرکت دورانتاش توزیع آنتی ویروسهای شرکتهای دیگری بجزء کسپرسکی را در ایران آغاز نمود و زمزمه های قطع ارتباطش با شرکت کلاهبردار کسپرسکی شنیده میشد ، این روش اجرا شد .

همه توزیع کنندگان کسپرسکی و فروشندگانش اعلام کردند شرکت دورانتاش ، شرکت نامعتبری است و حتی چندین خبر و گزارش در همین راستا در رسانه های شبکه خبرپراکنی کسپرسکی منتشر شد .

البته همزمان با شرکت دورانتاش در ایران ، صدها نماینده دیگر کسپرسکی در دیگر کشورها مانند مالزی ، امارات ،  انگلستان ، اسرائیل ، هند ، پاکستان ، آمریکا و دیگر کشورها ارتباط با شرکت روسی و کلاهبردار کسپرسکی را قطع کردند و دهها مدیر ارشد منطقه ای این شرکت در طول این سالها استعفاء داده اند .

از طرف دیگر اطلاعاتی که به صورت پایپلاین از طرف شرکت دورانتاش در اختیار شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی قرار گرفته بود ، در اختیار دیگر توزیع کنندگان و نمایندگان کسپرسکی ( مخصوصآ با هماهنگی شرکت کامگارد ) قرار گرفت و آنها طی تماس با مشتریان شرکت دورانتاش سعی نمودند تا علاوه بر ضربه زدن به نام و اعتبار شرکت دورانتاش ، آن شرکتها را به خرید آنتی ویروس های کسپرسکی ترغیب کنند .

شرکت هندی - اماراتی کامگارد اصلی ترین شریک کسپرسکی است و در اکثر فعالیتهای فریبکارانه و کلاهبردارانه این شرکت روسی به شکلهای مختلف همکاری دارد .



سابقه کسپرسکی :

شرکت روسی کسپرسکی تا کنون روشهای بسیاری را برای فریب کاربران استفاده نموده .

از ارائه آمارهای غیرواقعی درباره خود این شرکت ( میزان فروش ، تعداد مشتریان ، شرکای تجاری و .. ) تا انتشار اخبار کذب و نادرست ، سرقت نام ویروسها از دیگر شرکتهای امنیتی و انتشار خبر با نام خود ، انجام کلاهبرداری های متعدد با اهداف مختلف از جمله ایجاد آشفتگی در بازار آنتی ویروس و کسب درآمد ، توزیع لایسنسها و نرم افزارهای تقلبی شرکتهای رقیب از طریق شبکه نمایندگانش ( البته با نامهای دیگر ) و سوء استفاده از نام و لوگو و اعتبار دیگر شرکتها ، فقط بخشی از فعالیتهای این شرکت شیاد و کلاهبردار روسی است .


هم اکنون نیز کسپرسکی تلاش دارد از طریق همکاری با چند شرکت ضد ویروس دیگر و حمایتی که از طرف سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران مخصوصآ کمیسیون افتا می شود بیش از گذشته اهداف خود را دنبال کند  .

اخبار مرتبط :

سوء استفاده کسپرسکی از روزنامه جام جام + تحلیل خبری از خبرگزاری فارس


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران







نوع مطلب : اخبار شرکتها، تحلیل و بررسی، 
برچسب ها : کسپرسکی، کاسپرسکی، کسپراسکی، کاسپراسکی، آنتی ویروس، لایسنس، آپدیت،
لینک های مرتبط :




نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات